De geschenkverpakkingen van BB Velsen zijn het schoolvoorbeeld van duurzaam verpakken. Naast een degelijke bescherming voor de kwetsbare inhoud, is de geschenkverpakking zo gemaakt dat deze een meerwaarde aan de inhoud biedt. Elke verpakking heeft dan ook meerdere duurzame eigenschappen.
De geschenkverpakkingen zijn duurzaam in hergebruik. Hoe vaker de verpakking wordt doorgegeven of wordt gebruikt, hoe lager de milieu-impact is. Voorzie de verpakking van nieuwe inhoud en geef het door! Er zijn al berichten dat een geschenkverpakking van BB Velsen al meer dan 5 maal van eigenaar is gewisseld!
Naast het doorgeven is het ook mogelijk om de verpakkingen in een andere toepassing een tweede leven te geven. Voor elke verpakking is wel een tweede leven te verzinnen, van plantenbak tot vogelnestje!
Ook worden de verpakkingen van BB Velsen toegepast als basis voor een marketingconcept. Er wordt inmiddels een marketingconcept toegepast waarbij statiegeld wordt geheven op de grotere geschenkverpakkingen. Zodra de inhoud van de verpakking is, genuttigd kan de consument de verpakking tegen een vergoeding weer laten vullen. Op deze wijze blijven de relaties betrokken bij het wisselende assortiment. Dit marketingconcept werkt vooral bij de toolbox, sixpack en het kratje.